Dovolíme si odhadnúť, že v 90 % prípadov potrebuje. Reklamný svet je dnes postavený na emóciách. Mať iba dobrý názov nestačí. Vašu identitu a rozpoznateľnosť v konkurenčnom svete dokáže úžasne podporiť dobrý slogan, manifest alebo motto. Aj s tým vám vieme v ateliéri pomôcť.
Brand nie je len názov značky. Zahŕňa oveľa širší pohľad na marketingovú komunikáciu – to, ako pôsobíte navonok a čím sa prezentujete, faktory, kvôli ktorým si vás konzument / zákazník / klient / fanúšik zapamätá.
Today, tomorrow, Toyota.
Rexona. Nezradí vás.
Pamätáte si na tieto slogany? Žiaľ, nie sú naše.
Hoci sú staré už zopár rokov, zľudoveli a presunuli sa z televíznych reklám či printov aj do bežnej reči. Takýto úspešný život má však len zopár výnimočných sloganov. Stručných, výstižných, pútavých.
Ako sa vymýšľa slogan
Máme radi kreatívny brainstorming pri ich vymýšľaní pre našich klientov. Občas to trvá aj niekoľko dní, občas len zopár minút, no vždy skončíme až vtedy, keď sme 100 % presvedčení, že bude fungovať. Klientovi ponúkame maximálne 3 verzie. V marketingovom svete vraj platí, že si aj tak vyberie tú najhoršiu. My však asi máme šťastie na rozumných klientov – väčšinou sa pri výbere zázračne zhodneme.
Dajte zbohom klišé
Nie je to tak dávno, čo konzumný svet ovládol slogan „Viac ako“ v rôznych obmenách. Kasíno XY – viac ako zábava. Hotel XY – viac ako hotel. Poistenie od AXA – viac ako štandard.
Určite nechceme zhadzovať prácu iných a už vôbec nie požiadavky klientov, no väčšinou ide podobný nápad priamo od nich. Potom zostáva na marketéroch, ideálne copywriteroch, aby toto zmýšľanie posunuli ďalej. Aký benefit chcú odkomunikovať? Že okrem hotela majú aj špičkovú reštauráciu? Alebo, že okrem štandardnej ponuky, ktorú dostane zákazník všade inde, má v našej firme bonus zadarmo navyše?
Tvorba slogana nie je pásová výroba, je to kreatívny proces. Začína sa spoznávaním produktu, vypísaním kľúčových slov, vytypovaním benefitov, označením cieľovej skupiny a tak ďalej a ďalej a ďalej. Jednou z našich ostatných prác je tvorba sloganu a manifestu pre žilinského developera Istrofinal. Pôvodný slogan – Partner profesionálov, už postupne prestával plniť svoju funkciu. Developer sa od spoluprác v segmente B2B posunul aj k poskytovaniu služieb pre koncového spotrebiteľa – k predaju bytov.
Zadanie znelo jasne: vytvorte výstižný slogan pre ľudí túžiacich po novom bývaní, zaujmite aktívnych mladých ľudí, ktorí si aktuálne zakladajú rodinu, majú radi prírodu, zeleň a trávia čas vonku. A chcú teda aj niekde bývať. Finálna verzia sloganu pre Istrofinal znie: Keď domov nájdeš vo svojom srdci. Využili sme ho napríklad v bilbordovej kampani pre nový bytový komplex Rudiny II.
Našou špecialitou je vždy ponúknuť niečo navyše. K sloganu sme pridali aj manifest – teda krátke vyhlásenie, ktoré zosobňuje charakter a hodnoty značky. Tento formát je odvážnejší, no dá sa s ním fantasticky pracovať na reklamných predmetoch – tričkách, taškách, zápisníkoch… A to sme aj klientovi ponúkli.
Čo poviete, páči sa vám?
Správanie spotrebiteľa do značnej miery ovplyvňujú emócie. Zasiahnite ho správne trefným sloganom, claimom alebo manifestom.