Skip to main content

Hlavným prvkom, ktorý bude v roku 2018 kraľovať webdizajnu, je VÝKON. Rýchle, prehľadné a personalizované webstránky perfekte vyladené pre najpoužívanejšie zariadenia sú jednoznačne online budúcnosť. V roku 2016 došlo k zásadnému zlomu, globálne stále viac a viac ľudí navštevuje webové stránky z mobilných zariadení. 

Aj preto sa vizuál webov začal zásadne zjednodušovať a prispôsobovať týmto aktuálne najvyužívanejším platformám. Súčasný trendy vzhľad webov sa uberá jednoduchou líniou, ktorej vládne ľahký a čistý dizajn, výrazná typografia, originálne ilustrácie, špecifické animácie, žiarivé farby a jednoduchá obsluha.

Rok 2018 patrí ľahkému a sviežemu dizajnu

Biele pozadie a veľa voľného priestoru, vyniká produkt a dôležité informácie. Nezmyselné, samoúčelné animácie, či iné nefunkčné a nič nehovoriace dekorácie sú minulosťou, rovnako ako scrollujúce a blikajúce banery, ktoré sú už naozaj úplne out a len oberajú návštevníka o čas. V ére smartfónov je jednoduchosť a rýchlosť kľúčovým atribútom kvalitného dizajnového návrhu stránky.

Všetko na stránkach musí byť jednoznačne prispôsobené hlavnému účelu, ktorým je úzke prepojenie návštevníka na to, čo hľadá. Vzdušný priestor napomáha koncentrácii na dôležité prvky a neodpútava pozornosť. Veľmi dôležité je aj sofistikované riešenie stránky, aby sa návštevník jednoducho dokázal orientovať na stránke a rýchlo sa dostal tam, kam chce a potrebuje. V dnešnej netrpezlivej dobe nie je priestor na komplikované riešenia, dlhé texty, preklikávačky a neprehľadné usporiadania.

Platí priama úmernosť – čím jednoduchšie riešenie, tým lepšia orientácia na stránke a väčšia úspešnosť u zákazníka. Povedzte si sami, koľkokrát ste opustili nejakú stránku, lebo ste na ňu proste nemali nervy a nevedeli ste dohľadať to, čo potrebujete. Minimalizmus bude zjavne v kurze aj v roku 2018 a určite ešte naberie nový rozmer.

Výrazná typografia dokáže podobné veci ako obrázky

Typografia, výrazné a zaujímavé písmo sa poslednou dobou dostávajú do centra pozornosti webdizajnérov. Návštevník webu nemá čas čítať siahodlhé texty, preto krátke, úsečné a najpodstatnejšie informácie musia človeku doslova biť do očí. Možnosti sa opäť otvárajú aj hravým a netypickým typom písma. Dôležitá je vkusná a trefná interpretácia zo strany dizajnéra. Obzvlášť významné sú tieto prvky v mobilných verziách.

Obrázky sú dátovou záťažou a písmo sa dokáže výborne prispôsobiť rôznym zariadeniam, pričom vyžaduje minimálny objem dát. Čoraz častejšie sa môžete stretnúť s výraznými menu položkami, kde namiesto veľkých obrazových úvodov idú do popredia texty. Tie hneď na prvý pohľad informujú návštevníka o účele stránky, alebo vyzývajú k nákupnej akcii. V dnešnej dobe máme na trhu kvantum mimoriadne pekných a kvalitných fontov dokonca aj od slovenských dizajnérov. Takže je z čoho vyberať a čím sa odlíšiť od konkurencie.

Personalizované obrázky

Obrázky sú veľmi podstatné a pri ich používaní je rovnako podstatné mať na pamäti, že menej je viac. Nielen vzhľadom na objem dát, ale hlavne aj s dôrazom na posolstvo a využitie. Síce najjednoduchšie je nakúpiť obrázky z fotobanky, ale je aj lepšia cesta než sa prvoplánovo upnúť na neoriginálne ilustračné zábery (nech sú akokoľvek kvalitné a pekné). 

Navyše pri trende, v ktorom sa obrázkami šetrí, je nevyhnutné poskytnúť naozaj pôsobivý a iný vizuál. Preto súčasný kvalitný web obsahuje originálne fotografie často vkusne doplnené autorskými ilustráciami. Najlepšia cesta je odlíšiť sa kvalitou, nie kvantitou. Autorské ilustrácie ponúkajú množstvo výhod – nielen že sú nenáročné na dáta, ale sú originálne a skutočne odlíšia web od ostatných. Dajú sa rozviesť na a doplniť na zaujímavé animácie.


Keď animácia, tak jedine sexi a zmysluplná. Lebo rovnako ako môže byť úplne cool, môže aj zákazníka otravovať a byť vlastne úplne zbytočná. Preto treba mať animácie premyslené, pútavé a zamerané na pritiahnutie záujmu. Čoraz častejšie sa budú vyskytovať rôzne 360-stupňové zobrazenia produktu, ktoré sa dajú do pohybu v momente, ako bude používateľ scrollovať cez obrázok. Všetky prvky na stránke sa podriaďujú funkčnosti a účelu stránky upútať pozornosť, zaujať, predať, či presmerovať na ďalší, osobnejší kontakt. Je potrebné myslieť na to, že na animácie potrebujeme pomerne veľký dátový priestor.


Ďalším pútavým prvkom pri tvorbe webstránky je voľba farieb.

Aké farby používať pri webdesigne

Ako sme už spomínali, tradičné dizajnové elementy – fotografie,  postupne nahrádzajú zaujímavé ilustrácie doplnené výraznou typografiou a výraznými farbami. Výber vhodných farieb je celá psychológia, preto je na mieste ich voľbu dôkladne konzultovať s dizajnérom. Zásadné sú fakty, pre koho je stránka určená, čo bude jej obsahom a ako má fungovať. Farby je potrebné prispôsobiť nielen trendu, ale aj produktu a cieľovému publiku. Farby musia byť pútavé, dobre pôsobiace, čitateľné a jednoznačne sa hodiť k produktu.

Zastarané stránky strácajú dôveryhodnosť a zákazníkov nebavia. Súčasný dizajn dokáže zvýšiť hodnovernosť a príťažlivosť vašej firmy, čo v konečnom dôsledku môže priamo ovplyvniť vašu ziskovosť. Pokiaľ chcete vedieť, čo by bolo vhodné na vašom webe vylepšiť, kontaktujte nás. Radi s vami prekonzultujeme možnosti a poskytneme inšpiráciu – www.profigrafik.sk.