Skip to main content

Pýtali sme sa našich kamarátov, s ktorými spolupracujeme, alebo sa stretávame pri našej práci 5 otázok. O tom ako fungujú a čo sa u nich zmenilo v tomto období “karantény” sa dočítate nižšie.

31.

Jakub Michel, fotograf, učiteľ

Aké zmeny nastali u teba, čo sa týka tvojej práce? Čo hovoríš na home office (ak ho máš)?

Ako fotograf momentálne prácu nemám. Našťastie mám aj úväzok ako učiteľ a fungujem teda na home office s akým takým platom. 

Využil som šancu a hneď ako to bolo možné som vymenil byt v Bratislave za dom vo Veľkom Rovnom.
Prvý týždeň bol náročný, naučiť sa pracovať v novom prostredí a dokopať sa k výkonom, je pre mňa vždy oriešok. Navyše bolo treba vymyslieť systém ako pracovať so žiakmi online. Aktuálne už ale fungujem prirodzene a som celkom spokojný.


Ako teraz vyzerá tvoj pracovný deň?

Pokiaľ je to deň, kedy mám vyučovanie doobeda sa venujem príprave na hodinu, hľadaniu materiálov a videomeetingom s triedami. 

Popoludnie venujem práci v záhrade, prechádzkam a práci na vlastných fotoprojektoch.


Aké máš nové aktivity počas tohto obdobia? (Pracovné aj domáce)

V podstate všetky možné domáce práce a práce v záhade. Riešim dávno odkladané povinnosti, na ktoré by som inak nemal čas. Vertikutovanie trávnika bola vždy činnosť, kvôli ktorej som radšej zostal v Bratislave a pracoval na niečom inom. Jablone sú ostrihané, kurník vymaľovaný a 40 brojlerov (bratových) už má kde spať.

Skúšam nové žánre vo fotke. Nikdy som nefotil krajinky a ani zátišiam som moc nedal. Tak kedy inokedy, ak nie teraz.


Ako relaxuješ?

V prírode, na záhrade s plechovkou piva, v improvizovanom fotolabáku v kúpeľni.


Ako vidíš budúcnosť marketingu, reklamy a grafiky vo vašom regióne?
Kvalitný obsah online, kvalitné identity obchodov a podnikov. Menej plagátov, žiadne billboardy. Menej je viac a ľudia na to už vďaka bohu prichádzajú.


32.

Martin Čech, zamestnanec v automobilke

Aké zmeny nastali u teba, čo sa týka tvojej práce? Čo hovoríš na home office (ak ho máš)?

V moje práci nastali zásadne zmeny ešte pred začiatkom opatrení súvisiacich s pandémiiou, keď som ako odborový funkcionár začal využívať krátkodobe uvoľňovanie (podľa ZP) pre výkon mojej funkcie a prestal som manuálne pracovať vo výrobe. Samozrejme, mám veľmi dobré informácie o dianí v továrni. (KIA, Teplička nad Váhom) Vzhľadom na problémy s dodávkami bola výroba v závode na dva týždne prerušená a len od dnes sa opatrne spúšťa. Opatrne znamená, že sa spúšťa pri prísnych bezpečnostných opatreniach a len na dve zmeny. Nočná zmena bude „doma“. Takáto organizácia výroby je dôsledkom nielen problému so zásobovaním, ale aj dôsledkom kolísania objednávok, prirodzene spôsobeným ekonomickými dôsledkami opatrení vlád na boj so šírením nákazy. Home office je skvelá vec ako znížiť počet ľudí na pracoviskách a kto môže, mal by mať možnosť ho vykonávať (za 100% mzdy). V spoločnosti ako je KIA je však kladený veľký dôraz aj na oblasť IT bezpečnosti, preto neviem úplne aké možnosti offisáci na prácu z domu majú. Verím, že firma nájde spôsob ako home office využívať čo najefektívnejšie a čo najviac. 


Ako teraz vyzerá tvoj pracovný deň?

Môj pracovný deň vyzerá tak ako tie predchádzajúce, avšak s jednou zmenou. Počas odstávky pracujeme výlučne v našej kancelárii v Dome odborov a do fabriky „medzi ľudí“ nechodíme, pretože tam žiadny ľudia nie sú:-)). Čas venujem prehlbovaniu znalosti odborárskej problematiky, zákonov, komunikácii s členkami a členmi, ktorí sa teraz vo veľkej miere pýtajú na všemožné veci a celkovo zabezpečovaniu činnosti pre chod odborov. A učím sa Adobe Ilustrator, aby sme vedeli robiť veci DIY, ale zároveň trošku na úrovni, (žiadny progres).😊


Aké máš nové aktivity počas tohto obdobia? (Pracovné aj domáce)

Niečo som načrtol už vyššie. Teraz je ústredná téma šírenie vírusu. Téme ekonomických dopadov a samozrejme dopadov na pracovný život ľudí vo fabrike sa snažím venovať podstatnú časť času v práci. Domáce aktivity som príliš nemenil.


Ako relaxuješ?

Nijak moc odlišne od „normálneho stavu“. Niečo si pozriem, prečítam, dám si pivo. No a máme rok a pol starého prcka Adamka.


Ako vidíš budúcnosť marketingu, reklamy a grafiky vo vašom regióne?

Vôbec si netrúfam odhadnúť. Nielen preto, pretože to nie je otázka z môjho fachu. Najmä preto lebo je neisté čo bude o mesiac – dva, veľa vecí sa zmení. Kto to prežije, tak už nejaké marketingové zázemie asi má. Ak bude niekto potrebovať kvalitný marketing na rozbehnutie nového biznisu, tak si myslím, že to chvíľku potrvá, kým sa ekonomika pozbiera. Dnes sa dá robiť reklama v súvislosti s dianím okolo vírusu „dobrými skutkami“, zodpovednosťou podnikateľov a podobne. Na to bohato postačí marketing na soc. sieťach, prípadne prezentovanie sa v regionálnej tlači. Myslím, že skôr ako banner a dobré logo dnes zabezpečí úspech správne nastavená stratégia (napr. pri gastroslužbách). Ale vravím, v tejto problematike nie som príliš doma. Ak niekoho zaujíma názor názor mňa ako cieľovky (spotrebiteľa) a nie tvorcu reklamy, vnímam to takto.


33.

Katka Rosenzweigová, hračkárstvo Bubliboom

Aké zmeny nastali u teba, čo sa týka tvojej práce? Čo hovoríš na home office (ak ho máš)?

Zásadné.  Bubliboom sme zavreli už 11.3.2020. Odvtedy predávame len online. V Bubliboome trávim čas maximálne tri dopoludnia v týždni, pripravujem expedíciu objednávok, naskladňujem tovar, upravujem výklad. Nechcem, aby to tu v ňom spustlo. Ostatnú prácu už riešim z domu. Prepletám ju s prípravou obeda, bežnou rutinou domácnosti a najmä pomedzi aktivity so synom.


Ako teraz vyzerá tvoj pracovný deň?

Sú dni, keď začínam okolo 9:00 priamo v predajni a venujem sa práci do 14:00. Potom sa už snažím “vypnúť” a venovať sa synovi, chodíme do lesíkov, na lúky, objavujeme nové miesta. Večer, keď ho uložím do postele, väčšinou pokračujem v práci (komunikácia so zákazníkmi, objednávky tovaru, spracovanie eshop objednávok). Striedajú sa s dňami, keď som doma, venujem sa rodine, ale často popri tom mrknem aj do pracovných vecí.


Aké máš nové aktivity počas tohto obdobia? (Pracovné aj domáce)

Aktuálne ma najviac zamestnáva to, ako optimálne nastaviť procesy v Bubliboome, aby prežil. Čo nie je zrovna ľahká úloha, keďže nikto nevie dokedy toto obdobie bude trvať. Na nové aktivity doma mi moc času neostáva. Možno len o niečo viac sa venujeme so synom predškoláckym zábavkám, ktoré nám posiela pani učiteľka zo škôlky.


Ako relaxuješ?

Rada by som napísala, že viac čítam knihy, plánujem vizuálne úpravy v byte, učím sa kresliť v počítači, systematicky cvičím. :)


Ako vidíš budúcnosť marketingu, reklamy a grafiky vo vašom regióne?

To naozaj netuším. Dokonca si netrúfam ani odhadnúť, či bude marketing empatickejší, menej agresívny ako doposiaľ alebo práve naopak. Pravdepodobne sa zmení nákupné správanie, zákazníci budú viac premýšľať pri investovaní svojich peňazí. Veľa firiem už teraz zisťuje, že byť aj online je dobrý plán B. Marketéri aj grafici prácu mať budú. Držím im prsty, aby to celé správne uchopili.