Skip to main content

Pýtali sme sa našich kamarátov, s ktorými spolupracujeme, alebo sa stretávame pri našej práci 5 otázok. O tom ako fungujú a čo sa u nich zmenilo v tomto období “karantény” sa dočítate nižšie.

22.

Tomáš Lazár, aforista a herec Divadla Na Hrane

Aké zmeny nastali u teba, čo sa týka tvojej práce? Čo hovoríš na home office (ak ho máš)?

V tomto smere som mal asi vizionárske spermie, lebo som teraz na materskej. Takže karanténa už od januára.


Ako teraz vyzerá tvoj pracovný deň?

Sem-tam čosi kliknem do práce, ale inak som vlastne ani nepostrehol rozdiel. Deťom je vírus ukradnutý, sú teraz akurát viac doma. Možno teraz častejšie staviam vežu z kociek, prebaľujem plienky a upratujem kocky. Ako vraví moja žena: Vďaka karanténe muži konečne vedia, ako sa cítime my – ženy na materskej.


Aké máš nové aktivity počas tohto obdobia? (Pracovné aj domáce)

Chcel by som povedať, že mám teraz viac času čítať knihy, dohnať filmy, ktoré som za posledné dva roky nestihol, venovať sa viac sebe, spať… Ale nemôžem.


Ako relaxuješ?

Relaxujeme tak, že sme si doma úplne zakázali správy a nové informácie o víruse. K ničomu to neviedlo. Ale keď mám chvíľku čas (akože nemám), tak pozorujem sojku na strome pred domom, alebo sa niekedy len tak vypnem pri hre s deťmi, prebudí ma až pád veže z kociek. A okrem toho teraz veľa spím, niekedy aj trikrát za deň – od 22.00 do 01.00, potom od 1.15 do 3.00 a od 3.15 až do 5.00.


Ako vidíš budúcnosť marketingu, reklamy a grafiky vo vašom regióne?

Budúcnosť sa vidieť nedá, možno ju jedine zažiť. Ani to vlastne nie, lebo keď ju zažijeme, tak už je to minulosť. Z toho mi vychádza, že reklama je minulosť? Neviem. Doba sa už zmenila, všetko je zrazu inak. Veci, ktoré sme si nedokázali ani predstaviť, teraz žijeme denno-denne. Viac ako kedykoľvek predtým sa udržujeme v prítomnosti, žijeme zo dňa na deň. Inak to asi ani nejde, ale čo bude, to naozaj netuším. No asi, ako po každej zmene, aj teraz prežijú len tí, čo sa dokážu prispôsobiť.


23.

Ľuboš Mišík, kníhkupec

Aké zmeny nastali u teba, čo sa týka tvojej práce? Čo hovoríš na home office (ak ho máš)?

Celú našu robotu prekladáme na internet. Učíme sa hovoriť ľuďom o knihách cez videá a šíriť to na sociálnych sieťach.


Ako teraz vyzerá tvoj pracovný deň?

Stále som online, komunikujem aj so svojimi kolegami cez telefón, email a sociálne siete. A zároveň vytvárame online obsah.


Aké máš nové aktivity počas tohto obdobia? (Pracovné aj domáce)

Spoločné telefonovanie s kolegami.


Ako relaxuješ?

Beh, cvičenie, čítanie a rodina.


Ako vidíš budúcnosť marketingu, reklamy a grafiky vo vašom regióne? 

Veľmi pozitívne. Keď, že veľa firiem musí robiť veci online bude potrebovať poradiť a vytvoriť vizuál.


24.

Jaroslav Buchta, Varínska tlačiareň

Aké zmeny nastali u teba, čo sa týka tvojej práce? Čo hovoríš na home office (ak ho máš)?

Každý deň sa situácia mení a my sa jej snažíme prispôsobiť. Diskutujeme o tom, robíme rozhodnutia. Sme primárne výroba a potrebujeme, aby sme boli fyzicky v práci. Home office má len naša grafička. Zredukovali sme počet ľudí, ktorí sú naraz na pracovisku len na štyroch, zvýšili sme hygienu. S klientmi sa nestretávame. Zákazky prijímame a odovzdávame bez osobného kontaktu, ktorý sme u nás preferovali. Zaznamenali sme pokles nových objednávok, avšak zatiaľ máme dostatok rozbehnutých projektov.


Ako teraz vyzerá tvoj pracovný deň?

Podobne ako predtým, akurát s tým, že som v práci podstatne menej a keď nemusím, ani nejdem. Pár mailov občas vybavím aj doma.


Aké máš nové aktivity počas tohto obdobia? (Pracovné aj domáce)

Aktivity a povinnosti v práci sú viac menej rovnaké. Po práci pomáham so starostlivosťou o seniorov v rámci dobrovoľníckeho projektu mesta Žilina.


Ako relaxuješ?

Venujem sa rodine, športujem, chodím na chalupu.


Ako vidíš budúcnosť marketingu, reklamy a grafiky vo vašom regióne?

V oblasti polygrafie si myslím, že sa trh mierne zredukuje. Veľa firiem odkladalo online riešenia a táto situácia ich k tomu prinúti. Myslím si však, že v našej tlačiarni pracujeme hlavne na hodnotných a efektívnych projektoch. Tie ostanú zachované a budú sa tlačiť aj ďalej. V marketingu a reklame globálne vidím dlhodobo rast, avšak takisto úspech je len v efektivite, hodnote a kvalite.