Skip to main content

S produkciou vizuálneho smogu sa stretávame u nás na každom rohu v podobe nevkusných billboardov a reklamných pútačov. Našťastie tento „problém“ netrápi už len grafikov – medializácia problematiky vizuálneho smogu, aktivity občanov a mestských zastupiteľstiev motivujú marketérov a obchodníkov k tomu, aby začali pristupovať k tvorbe svojich reklám profesionálnejšie. Prvým krokom na ceste zmeny k lepšiemu je dodržanie nasledujúcich základných zásad:

1. Pri zostavovaní billboardu berte vždy do úvahy, kde bude umiestnený. Pokiaľ je pri ceste a majú si ho všimnúť ľudia z dopravných prostriedkov, viac ako 3 – 4 sekundy pozornosti mu určite nebudú venovať. Použite preto maximálne 4 hlavné vizuálne prvky – kvalitnú a zmysluplnú fotografiu (alebo grafiku), zrozumiteľný slogan, vaše logo a kontaktné údaje v jednoduchej podobe. Slogan by mal mať maximálne 7 slov. Platí, že čím menej slov použijete, tým sa zvyšuje zapamätateľnosť posolstva.

2. Zvoľte dobre čitateľnú veľkosť písma a vyhýbajte sa TEXTOM PÍSANÝM VEĽKÝMI PÍSMENAMI. Väčšinou sú ťažšie čitateľné, veľmi záleží od použitia typografie. Vyhnite sa používaniu príliš jemných fontov, ktoré sa opticky „zlievajú“ s pozadím.

3. Radšej zvoľte jeden impozantný obrázok, ako množstvo malých. Myslite na to, že veľká plocha by mala vzbudzovať emocionálny zážitok aj na veľkú vzdialenosť. Vyberajte kontrastné, ale vkusné ladenie farieb.

4. Kontaktné informácie uvádzajte v čo najjednoduchšej a najprehľadnejšej podobe. Máte dobre čitateľný a zapamätateľný názov webu? Použite len webovú adresu a náležite ju zvýraznite. Je zbytočné umiestniť na billboard veľké množstvo kontaktných údajov, navyše písanch malými písmenami. Uveďte len to, čo je dôležité a nevyhnutné na to, aby si vás potenciálny klient vo vzťahu ku kontextu marketingového posolstva na billboarde vyhľadal.

www.profigrafik.sk

Foto: Marek Jančúch