Už klasicky, ešte pred Vianocami spoločnosť Pantone vyhlasuje farbu budúceho roka. Farbu, ktorá masívne ovplyvní trendy nielen v svete módy, dizajnu, marketingu či priemyslu.
Tentokrát pôjde o skutočnú klasiku. Tohtoročný, ekologicky ladený, žiarivý odtieň – živý korál ( PANTONE 16-1546 Living Coral) totiž už čoskoro nahradí konzervatívnejší, avšak rovnako výrazný a využiteľný odtieň klasická modrá ( PANTONE 19-4052 Classic Blue).
„Nekonečne modrá večerná obloha – to je trvalý modrý odtieň, ktorý vnáša do duše pokoj, dôveru a spojenie. Zdôrazňuje túžbu po spoľahlivom a stabilnom základe, na ktorom sa dá stavať, keď prekročíme prah do novej éry.“ To je stručná charakteristika odtieňu 2020 od spoločnosti Pantone.
Poetickosť tohto odtieňu v kombinácii z jeho univerzálnosťou je dokonalá. Ako uvádza spoločnosť Pantone „Nadčasový a trvalý modrý odtieň, PANTONE 19-4052 Classic Blue je svojou jednoduchosťou elegantný.“ Nerušivá upokojujúca farba, ponúka útočisko a prináša pocit mieru a pokoja. Podporuje koncentráciu, sústreďuje myšlienky a zvyšuje odolnosť.
„Neobmedzená modrá v nás evokuje obrovskú a nekonečnú večernú oblohu. Vyzýva nás, aby sme mysleli hlbšie, zväčšovali našu perspektívu a otvorili tok komunikácie. Žijeme v dobe, ktorá si vyžaduje dôveru a vieru,“ popovedala o farbe roka Leatrice Eiseman, výkonná riaditeľka spoločnosti Pantone Color Institut.
Čo viac si od novej farby roka môžeme priať? Hádam, už len nech sa naplnia všetky jej predpoklady.
My sa rozhodne tešíme sa na prácu s týmto krásnym, pokojným a silným odtieňom ako stvoreným pre marketingovú komunikáciu.
Zdroj: PANTONE